Erasmus+ Pályázat (2015-1-HU01-KA102-013104)

Szent Lőrinc Secondary Vocational Training School has been teaching training courses for catering VET students since 1996. In Hungary there is a growing demand for quality hospitality training courses, this fact is also shown by the growing number of students applying to our school. We would like to keep contact with our foreign partner institutions to improve our trainings’ quality and to keep pace with the new requirements. We also signed a Memorandum of Understandig with them. Hopefully our experienced interns will remain/return into the region, increasing the number of highly qualified professionals living in the area, which can be a very positive impact on the investment mood prevailing in the region.

The main objective of this project is to provide our students a foreign hospitality internship training at market leading international luxury hotel chain members. The students will acquire new professional knowledge and skills giving them better chance to appear in the domestic and international labor markets. We give priority to the professional development of our disadvantaged students, who would never have the opportunity to gain experience abroad - the planned number of disadvantaged students are 14, which means 40% of the whole group. It is also important to acknowledge the learnt/improved skills during this internship with official documents (such as ECVET, Europass Mobility Certificate) which also can provide major benefits to our students in the labor market.

The project builds on the participation of 11th and 12th grade waiter and cook students. We plan to travel 35 students, 20 of them could make their internship at two market leader hotels in Prague, and the other 15 could work in a similarly prestigious Spanish hotel. The internships would take place in the summer and autumn of 2015 including the preparation phase, the traineeship itself, and certainly the dissemination of results. All members of our project team have serious experience in organizing and managing of foreign internship projects.

With the help of this internship we would like to keep our students in their profession and to prevent profession abandonment, as well as to increase the supplement of highly skilled and educated workforce within the region. Additionally our further goal is to increase the prestige of the Hungarian hospitality profession, so that the free movement of workforce in accordance with the EU principle could develop further and the European hotels would likely recruit and select from hospitality/catering VET students educated in Hungary. The primary target groups for dissemination of results are the country’s primary and secondary school student groups, as well as the hospitality and tourism industry. Regional and community media will also be involved into the process of dissemination.

Prága

A 2015-1-HU01-KA102-013104 számú „Határtalan vendéglátás --- szakmai gyakorlat az EU-ban” c. Erasmus+ mobilitási projekt alapján 2015. augusztus 19. és november 15. között, valamint 2015. október 01. és október 31. között intézményünk tanulói a TEMPUS Közalapítvány révén lehetőséget kaptak arra, hogy eddigi megszerzett szakmai és nyelvi tudásukat gyarapíthassák és elmélyíthessék egy idegen országban egy 3 hónapos, valamint egy 1 hónapos szállodai vendéglátó gyakorlat során. A Kanári-szigeteken, Tauritóban és Csehország fővárosában, Prágában töltötték el gyakorlati idejüket.

A tavalyelőtti év folyamán szakács-, cukrász- és pincér diákjaink Bécsben, Máltán és Prágában töltötték szakmai gyakorlatukat, míg fodrász és kereskedő diákjaink Milánóban jártak. Egyik diákunk, Zsóka István, aki tavalyelőtt Máltán teljesítette a gyakorlati időt, jelen pillanatban az egyik máltai szállodában dolgozik főpincérként és F&B Managernek képzi az ottani vezetőség. A tavalyi évben az ideihez hasonlóan a Kanári-szigetek és Prága volt az úti cél.

Az alábbi képek és élménybeszámolók a 2015/2016-os tanév Erasmus+ pályázatában résztvevő tanulóink által készültek.

Élménybeszámolók, fényképek - Prága:

Dobriden! Zrínyi Szabi vagyok, 12/V osztályos tanuló. Prágában egy ötcsillagos szállodában, a Corinthia Hotelben dolgoztam, mint szakács. Nagyon élveztem a kint töltött időt mind a munkában, mind a szabadidőben. Rengeteg feladatot végeztem a konyhán, mint például reggeliztettem a látványkonyhán, alapanyagokat készítettem elő főzéshez és egy tréning keretén belül megtanultam lazacot filézni, illetve zöldséget faragni. A konyhai dolgozók nagyon kedvesek voltak, sokat bolondoztunk. Szabadidőmben rengeteg nevezetességet néztem meg a városban, mint például a Károly híd, a Staropramen sörgyár, a Vencel tér, a prágai vár és ezeken kívül jártam az állatkertben illetve egy hoki meccset is megnéztünk. Sokat fejlődött az angoltudásom és csehül is megtanultam néhány szót. Egész idő alatt nagyszerűen éreztem magam. Örülök, hogy részt vehettem ebben a pályázatban.

Zrínyi Szabolcs (12/V)

Poczik Dávid vagyok, 10/C osztályos tanuló. Nagyon jól éreztem magam, köszönöm szépen, hogy elmehettem erre az útra rengeteg új dolgot tanulhattam meg, és fejleszthettem az angol nyelvtudásom. Nagyon tetszett a szálláshely és az ételek is finomak voltak, és Prága is nagyon szép hely! Szívesen visszamennék.

Poczik Dávid (10/C)

Halihó, Csáki Felícia vagyok, 12/V osztályos tanuló vagyok. Egy négy csillagos szállodában, a Panorama Hotel Prague **** dolgoztam, mint szakács. A feladatom a svédasztalos reggeliztetés volt. Egy tréning keretén belül megtanultam lazacot filézni. Szabadnapon a város szépségeit fedeztük fel. Fejlődött az angol, illetve a cseh nyelvtudásom is. Remek lehetőség volt, és örülök, hogy részt vehettem ebben a programban.

Csáki Felícia (12/V)

Popik Fanni vagyok 11/B osztályos tanuló. Prágában a Corinthia Hotelben dolgoztam, mint felszolgáló. A dolgozók és a főnök is nagyon kedves és segítőkész volt. Szabadidőnkben várost néztünk. Nagyon szívesen visszamennék. Ajánlom mindenkinek, mert egy fantasztikus élmény.

Popik Fanni (11/B)

Czövek Auguszta vagyok. A 11/G osztályba járok. Prágában a Panorama Hotelben dolgoztam, mint szakács. Az egy hónap alatt rengeteg mindent tanultam szakmailag. A nyelvtudásom is fejlődött. Részt vettünk különböző tréningeken: lazacot kellett filéznünk, amit értékeltek. Tartottunk magyar napokat is, ahol mi főztünk kifejezetten magyar ételeket. Emellett besegítettünk a reggeliztetésbe is, ahol egyebek közt a látványkonyhában a vendégek előtt sütöttünk. A munkatársak és a főnökök nagyon jó fejek voltak velünk. Hatalmas nagy élmény volt az elmúlt hónap. Bármikor szívesen visszamennék.

Czövek Auguszta (11/G)

Milán vagyok, 11/G osztályos tanuló. Prágában a Corinthia hotelben dolgoztam szakácsként. Lazacot filéztünk. Tököt faragtunk. Besegítettünk a reggeliztetésben és különleges ételeket is készítettünk. Szabadidőnkben elmentünk a sörgyárba. Különböző nevezetes helyekre. Prága egyszerűen gyönyörű. Egy nagy élmény volt. Köszönöm a lehetőséget, hogy kijuthattam.

Újvári Milán (11/G)

Bodó Zsófia vagyok 11/B osztályos tanuló. Kereskedelmet tanulok, de a vendéglátást is kiszerettem volna próbálni, ezért jelentkeztem erre az útra. Egy hónapot töltöttem kint a Corinthia Hotel Praga 5 csillagos szállodában. Coffee break-re és Business lunch-ra terítettem és szolgáltam fel. Nagyon szerettem kint dolgozni és így az angol kommunikációmat is fejlesztettem, valamint a prágai kultúrába is betekinthettem. Szabadnapjainkat városnézéssel és pihenéssel töltöttük. Mai napig visszavágyom.

Bodó Zsófia (11/B)

Kaminszki Vivien vagyok a 11/B osztályban tanulok kereskedőként. Prágában egy hónapos gyakorlatot töltöttem, pincérkent dolgoztam a Corinthia Hotelben, amely egy 5 csillagos szálloda. Szabadnapunkon rengeteget voltunk a városban, ami gyönyörű volt. A munkát is élveztem és a főnök is nagyon rendes volt velünk. Hatalmas élmény volt a mai napig is vissza vágyom, ezt csak ajánlani tudom mindenkinek.

Kaminszki Vivien (11/B)

Markesz Alex vagyok a 10/C osztályból. A Panorama Hotelben dolgoztam szakácsként. Egy nagyon szép hotel, ahol a reggeliztetésekben vettem részt, illetve a hidegkonyhán, melegkonyhán dolgoztam. Sikerült egy kicsit cseh nyelven megtanulni illetve fejlődött az angoltudásom. Szabadnapokon rengeteg szép helyre eljutottunk Prágában; nagyon szép város. Örülök, hogy kijuthattam és megnézhettem illetve részt vehettem a kinti életben. Egy élmény volt kint lenni és örülök a részvételnek ebben a pályázatban.

Markesz Alex (10/C)

Attila vagyok a 13/B osztály tanulója. Kereskedelem szakos tanuló vagyok, de lehetőségem nyílt kipróbálni magam pincér-felszolgálóként Prágába egy 4 csillagos szállodába. A Panorama Hotelbe dolgoztam pincérként, mindig reggeliztetni jártunk a svédasztalos látvány-étterembe. A munka után mi raktuk rendbe az éttermet és mindig megvoltak elégedve velünk. A kollégák rendkívül rendesek és segítőkészek voltak. A munka végeztével megköszönték a segítségünket és hazaengedtek minket. Munka után Prága utcáit jártuk, és rendkívüli élményekkel gazdagodtunk. Lehetőségünk adódott tanulni a cseh nyelvet és az angoltudásunk is fejlődött. Nagyon jó társaság volt velünk és a mai napig visszavágyom Prágába. Köszönöm a lehetőséget.

Horváth Attila (13/B)

Szedlár Dani vagyok, 10/C osztályos tanuló. Reggel 9 kor volt indulás Budapestről. Elég hosszú volt az út, főleg, hogy egyszer sem álltunk meg. Olyan délután 4 óra tájékába értünk oda. Elfoglaltuk a hotelt kipakoltunk és már másnap kezdődött is a munka. Én a Panoráma hotelbe dolgoztam. Nagyon szép hely volt, kedvesek voltak velünk az ott dolgozók. Voltak programok, mint pl. lazacfilézés. Bejártuk egész Prágát; nagyon szép város. Maradtam volna még egy pár hónapot!

Szedlár Dániel (10/C)

Végh Timi vagyok a 13/B tanulója. A Panorama Hotelben dolgoztam felszolgálóként, általában reggeliztettem, vagy lent a bárban segítettem. Nagyon rendes munkatársaim voltak, sokat segítettek a munkámban és az angolban. Nagyon sokat segített az angol nyelv tanulásba. Szabadnapomon el látogattam több helyre is. Életre szóló élmény volt számomra. Nagyon hamar eltelt ez az 1hónap sajnos!

Végh Tímea (13/B)

Huszár Xénia vagyok. 13/B osztályos tanuló. A Panorama Hotelben dolgoztam, mint felszolgáló. Általában reggeliztettem, de volt, hogy kellet ebédeltetni is vagy épp a bárba kellet lemenni. Szabadnapokon rengeteg különböző helyeken voltam. Egy örökre szóló élmény marad számomra. Örülök, hogy részt vehettem ebben a pályázatban.

Huszár Xénia (13/B)

Vezekényi Viktória 10/A tanuló vagyok. Az iskola által 1 hónapot Prágában töltöttem. Az ötcsillagos Corinthia Hotelben dolgoztam, mint szobaszervizes és pincér. Sok újat tanultam a szakmáról. Sokat csiszolódott a nyelvtudásom. Szabadidőnkben pedig megnéztük a város nevezetességeit például: Vencel tér, állatkert, kilátó, vár és végül a sör múzeumot. Nagyon jól éreztem magam az ottani munkatársakkal. Szép emlékeket őrzök erről az utazásról. Ezt kár lett volna kihagyni. Köszönet ezért a lehetőségért.

Vezekényi Viktória (10/A)

Kovács Szabolcs vagyok. Csehországban Prágában voltam egy hónapos gyakorlaton. A Corinthia hotelben dolgoztam. Nagyon szerettem a reggeliztetőbe dolgozni, mert egy kicsit hamarabb végeztem; ha pedig délután dolgoztam, akkor a hideg konyhán, mert mindig változatos dolgokat kellet csinálni. Sose unatkoztunk. Az emberek kedvesek, barátságosak voltak velünk. A társaság is jó volt, a város is nagyon szép volt, főleg az óriási állatkert. Csak ajánlani tudom nem olyan sok az az egy hónap. Sajnos gyorsan eltelt.

Kovács Szabolcs

Prokaj Bálint vagyok 11/V osztályos tanuló. Prágában a Corinthia Hotelben dolgoztam szakácsként egy hónapig. Ezalatt az idő alatt rengeteget tanultam, mert délelőttös és délutános műszakban is dolgoztam és ezáltal belátást nyertem, hogyan is működik egy hotel éttermi részlege. A szakácsok nagyon kedvesek, türelmesek és megértőek voltak velünk szemben. Sokat köszönhetünk nekik, mert sokat tanultunk tőlük. A nyelvi készségem is sokat fejlődött a program által, valamint láthattuk Európa egyik legszebb városát, ami csodálatos. Óriási élmény volt ez számomra, bármikor visszamennék.

Prokaj Bálint (11/V)

Taurito

Élménybeszámolók, fényképek - Taurito:

Hola! Holló Fruzsi vagyok. 12/A osztályos tanuló. Egy all-inclusive szállodában, a Paradise Valle Tauritoban dolgoztam, mint felszolgáló. Osztott műszakban dolgoztam, reggeliztettem, ebédeltettem és vacsoráztattam. Délelőtti órákban a Pool Barban tevékenykedtem. Munkatársaim segítőkészek voltak, segítettek a munkám elvégzésében. A nyelvet tekintve fejlődött a tudásom mind angolul, mind spanyolul. Szabadnapokon sokat utaztunk a közeli városokba (Puerto De Mogán, Puerto Rico). Életre szóló élmény volt, mint szakmailag, mint emberileg. A mai napig tartom a kapcsolatot az ott szerzett barátokkal.

Holló Fruzsina (12/A)

Gergely Béla vagyok, 10/c osztályos tanuló. Kint egyszerűen fenomenális az emberek munkamorálja és ennek köszönhetően ők is ösztönöznek arra, hogy hajts minél jobban. A környék, a városok gyönyörűek. Ez a hely ez az igazi lazításra való hely. A kint töltött idő alatt nagyon jól éreztem magam. Új embereket ismerhettem meg az iskolából, ennek hála új haverokra és barátokra tettem szert. A hőmérséklet állandóan 32-35 fokon volt. Amikor esett az eső az összes vendég és ott dolgozó ideges lett. Magyar létemre kifejezetten örültem neki. A szállásunk a hotel hátsó részénél volt kis két személyes szobák. Nem a legmodernebb, de arra tökéletes volt, hogy munka után az ágyba be ess. A konyha egy mondhatni átlagos konyha volt, ahol az előkészítők többnyire hideg konyhai részlegek voltak. Minden előkészítőnek volt hozzátartozó hűtője és fagyasztója. Röviden és tömören ennyi lett volna. Jelentkezzetek bátran bármilyen külföldi útra az iskolába, mert nem bánjátok meg, sem szakmai téren, sem pedig élmények terén!

Gergely Béla (10/C)

Hacsi Réka vagyok 11/V-s, a Paradise Valle Taurito Hotelben dolgoztam felszolgálóként az étteremben, de néhanap a Pool bárban is besegítettem. A munkámat igyekeztem lelkiismeretesen végezni, tanulni és tapasztalni. A munkatársakkal jól kijöttünk, angolul kommunikáltunk, amit ezáltal sokat tudtam gyakorolni, de spanyolul is tanultunk egy keveset, míg az ottaniak a magyar szavakat próbálgatták. Szabadidőnket általában a parton töltöttük vagy szétnéztünk, vásárolgattunk a környező városokban, az esti órákban pedig ellátogattunk Puerto Rico szórakozóhelyeire, ahol mindig nagy szeretettel vártak bennünket. Szívesen visszamennék a jövőben, hiszen rengeteg kedves és segítőkész emberrel ismerkedtem meg. Köszönöm a lehetőséget, egy örök élmény marad számomra.

Hacsi Réka (11/V)

Bence vagyok a 10/C osztályból, a Hotel Lago Tauritoban dolgoztam, mint szakács. A munkatársaim nagyon rendesek voltak, segítőkészek, rengeteget tanultam tőlük, spanyolul és angolul is, leginkább a látványkonyhán voltam, halat, és húst sütöttem. Nagyon jól éreztem magam, és köszönöm a lehetőséget hogy kint lehettem.

Balogh Bence (10/C)

Poczik Niki vagyok, 11/B osztályos tanuló. A Paradise Valle Taurito Hotelben dolgoztam felszolgálóként, általában megosztott műszakban (reggeliztettem, ebédeltettem, vacsoráztattam). A bárban is kipróbálhattam magamat. A munkatársak közvetlenek és segítőkészek voltak. A 3 hónap alatt szoros barátságokra tettem szert, akikkel most is tartom a kapcsolatot. Az angolt azóta magabiztosabban használom, de spanyolul is megtanultam jó pár kifejezést. Sok volt a munka, de mellette időt szakítottunk a szórakozásra is. A part nagyon szép volt, nagyokat fürödtünk a hatalmas hullámokban. Örülök, hogy éltem a lehetőséggel, és kimentem, mert egy életre szóló élmény volt.
Poczik Nikolett (11/B)

Hola. Szabó Ádám vagyok. 10/C osztályos tanuló. Egy all inclusive szállodában, a Hotel Lago Tauritoban dolgoztam, mint szakács. A reggeli, ebéd, vacsora svédasztalos étkeztetéssel volt megoldva. Fejlődött az angol, illetve a spanyol nyelvtudásom egyaránt. Szabadnapokon rengeteget beacheltünk különböző helyeken, mint pl: Playa de Mogán, Playa de Taurito. Az éjszakai élet fergeteges volt. Egy örökre szóló élmény marad számomra. Örülök, hogy részt vehettem ebben a pályázatban.
Szabó Ádám (10/C)

Maksa Imola vagyok. 13/A osztályos tanuló. Egy all inclusive szállodában, a Hotel Lago Tauritoban dolgoztam, mint pincér. A reggeli, ebéd, vacsora svédasztalosan volt megoldva. Fejlődött az angol, illetve a spanyol nyelvtudásom egyaránt. Szabadnapokon rengeteget beacheltünk különböző helyeken, mint pl: Playa de mogán, Playa de Taurito. Az éjszakai élet fergeteges volt. Egy örökre szóló élmény marad számomra. Örülök, hogy részt vehettem ebben a pályázatban.

(13/A)

Erdős Szabina vagyok a 13/A osztály tanulója. A Lago Taurito szállodában dolgoztam, mint pincér. Hetente 5 munkanapon dolgoztunk a másik két napot szabadon eltölthettük. Minden munkanapon részt vettünk a reggeliztetésen, ebédeltetésen és a vacsorán egyaránt. Sokat tanultam a 3 hónap alatt. Megtanultam a spanyol kultúrát és azt a gyorsaságot, pontosságot, amit egy pincérnek tudnia kell külföldön. Az összes ott dolgozó emberrel jóba lettem, akikkel mai napig tartjuk a kapcsolatot. Sokat fejlődött az angol nyelvtudásom és a spanyol nyelvvel is megismerkedtem. Szabadidőnkben sokat voltunk a parton és a sziget látványosságait néztük meg. Sokat jártunk az éjszakába szórakozni. Nagyon megtetszett egy hely és 3 hónapon keresztül törzshelyünké vált. Nagyon hiányzik minden egyes ember, akit kint megismertem. Nekem egy életre szóló élmény volt, hogy kijuthattam egy ilyen csodás helyre, ahol minden a buliról szól. A jövőben szeretnék még oda kijutni, mert nagyon megszerettem mindenkit.

Erdős Szabina (13/A)

Barta Roland vagyok, 11/G osztályos tanuló. Nagyon jól éreztem magam a Kanári-szigeteken, megtanultam sok új dolgot. Megismerkedtem nagyon barátságos emberekkel és egy fantasztikus környezetben lehettem. A szálloda éttermében, a Lago Tauritoban igazi álom volt dolgozni. A munkatársak nagyon barátságos emberek voltak, akik segítettek nekem mindenben, és én sokat tanulhatnának tőlük az elmúlt 3 hónapban.

Barta Roland (11/G)

Boros Letícia vagyok, 12.a osztályos tanuló. Számomra ez az út rengeteg élményt, és emléket hagyott maga után. Iskolatársakból majd később munkatársakból, sikerült az út végére barátokká válnunk. Kicsit érettebbek, felnőttebbek lettünk, és tapasztaltabb pincérek, szakácsok. Nekem ez a három hónap nyelv szempontjából nagyon nagy segítség volt. Ezt könnyítette, hogy a munkatársaink mindig segítőkészek, és kedvesek voltak. Az angol mellett kis ízelítőt kaphattam a spanyol nyelvből is, amely szép, és egyben nehéz is volt számomra. Én a főként a bárban dolgoztam, ahol mindig pörgősen telt a munkaidő. Rengeteg új és izgalmas embert ismerhettem meg, akik közül néhánnyal most is tartom a kapcsolatot. Remélem, egyszer vissza jutok oda, és találkozok majd pár ismerős arccal.

Boros Letícia (12/A)

Perge Ferenc vagyok 12/A osztályos tanuló. Egy all inclusive szállodában dolgoztam a Paradise Lago Taurito-ban szakácsként. A reggelin kívül szinte minden étkezésen részt vettem, legtöbbször a látványkonyhán, illetve a pizzázóban. A 3 hónap alatt sok új és jó barátot szereztem, akikkel a mai napik tartom a kapcsolatot. Sok jó élménnyel gazdagodtam és ezt köszönöm a Szent Lőrincnek.

Perge Ferenc (12/A)

Pirk Patrik

Simon Krisztina

Halász Balázs

A pályázat népszerűsítése

A 2015-1-HU01-KA102-013104 számú „Határtalan vendéglátás --- szakmai gyakorlat az EU-ban” c. Erasmus+ mobilitási projekt népszerűsítése legelőször az intézményben megrendezett nyílt napokon történt: 2015. november 06-án, november 20-án és december 11-én. Ezeken az eseményeken diákjaink személyes előadás keretében adták elő élményeiket, melyeket projektoron kivetített képek segítettek.

Ezen kívül 2 fő – Csáki Felícia és Pirk Patrik - a helyi TV-ben adott interjút 2015. december 04-én, Egri Jam c. műsorukban, „Határtalan vendéglátás” címmel, ahol az interjú keretében beszámoltak a mobilitási pályázat minden egyes részletről, valamint cseh és spanyol ételekkel kedveskedtek a TV stáb tagjainak, hogy ők is megízlelhessék azon gasztronómiát, amiben a tanulóknak volt része a mobilitási időszak alatt.

Egri Jam - 2015.12.04. megtekintés ITT!

Belső szinten a tanulók kiselőadást tartottak osztályfőnöki órák keretén belül, így csinálva kedvet a többi tanulónak a további pályázatokon való részvételre.